Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarek
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:40, 16 Sty 2009 Temat postu: akty notarilane |
|
|
witam
PD ustala terminy podpisania aktów notarialnych.Wiadomość z pierwszej ręki.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
zamkaz
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:13, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
Mila wiadomość z aktami notarialnymi. Na jakie terminy macie ustalone podpisanie aktów notarialnych? Jak przedstawia się sytuacja ze świadectwami energetycznymi dla budynku?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
k1978
Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:56, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
26 luty
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
CBA
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:56, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam na 6.02.09 :) nareszcie :)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
llukasz
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 105 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:01, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
powiedzieli mi w biurze PD, ze nie bedzie swiadectw energetycznych, bo nie ma jeszcze takiego przepisu ;/
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
anka
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:54, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
buhahahahahahhaha
i jak domyslam sie uslyszales to od tego waszego pana wojteckiego
przeciez o to chodzi ze jesli kupujacy nie bedzie chcial, to sprzedawca swiadectwa miec nie musi wiec wlepiaja wam kit zebyscie ich nie chcieli
zreszta ile to roboty
wpiszcie sobie w przegladarke "swiadectwa energetyczne" i zaraz sie dowiecie ze to prawo dziala od 1 stycznia 2009
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
giga
Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:56, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
Zgłosiłam dziś w biurze zarządcy kilka usterek na naszym osiedlu, bo jak się okazało nawet bardzo oczywiste mankamenty nie będą ot tak naprawione.
Dziwne, że zarządca od tego nie jest, aby chronić nasze interesy.
Pani z biura powiedziała, że byłam pierwsza, nie chce mi się wierzyć, ale jesli tak, to proponuje wzmozyć siły. Lista usterek trafi do "pierwszej instancji", czyli do developera z nadzieją, że usterki usunie.
Zgłosiłam: wilgoć i odpadający tynk na klatkach na poziomie garaży, wlewająca się woda do garaży i do przejścia miedzy garażem a klatką w budynku 3, niedziałająca czujka światła w tym samym miejscu, brak wykończenia latarnii kostką brukową.
I jeszcze sprawy oczywiste jak brak wycieraczek czy wiszaca folia od lampy.
Proponuję naprawdę zainteresowac się sprawą, bo osiedle jest "wykończone".
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Edigher
Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 454 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:55, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
giga napisał: |
Pani z biura powiedziała, że byłam pierwsza, nie chce mi się wierzyć, ale jesli tak, to proponuje wzmozyć siły. Lista usterek trafi do "pierwszej instancji", czyli do developera z nadzieją, że usterki usunie.
|
I dobrze ze w to nie wierzysz. Ja osobiscie wiele razy dzwonilam do tej pani i sygnalizowałam problem... i za każdym razem słyszałam tekst, ze jestem pierwsza.. hehe. Nawet jak za 15 minut zadzwonilam i to samo mowilam, to znowu byłam pierwsza.. Sąsiad zadzwonił i tez był pierwszy..
My w Metropolisie wytrzymaliśmy do października (pół roku), ale to było koszmarne pół roku.
Zyczę cierpliwości i wytrwałości.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
giga
Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:53, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Edigher, dzięki za rady.
Nie omieszkam z dużą częstotliwością dopytywać się teraz w biurze o wynik mojego zgłoszenia usterek.
Czy reszta sasiadów może wypowiedzieć się o swoich zgłoszeniach?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Iza
Dołączył: 14 Paź 2006 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:45, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja od kliku miesięcy regularnie wysyłam do zarządcy pisma z wypunktowaniem usterek...hmm i chyba też byłam w takim razie pierwsza:-)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
giga
Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:36, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zarządca jest z pewnością czytelnikiem tego forum, może zauwazy, że robienie ludzi w bambuko długo nie potrwa.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
zamkaz
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:27, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Czy ktoś wie jak będą i czy w ogóle będą rozliczone zaliczki za czynsz jaki płacimy już od dawna? Czy ktoś wie coś na ten temat?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ribu
Dołączył: 28 Kwi 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:53, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ta pseudo administracja to jedna wielka kpina! Ten budynek stoi sobie "samopas", nikt tu niczego nie doglada i nikogo nic nie interesuje. Wielka akcja z altankami zakończyła się pospolitym wysypiskiem smieci- nikt z administracji nawet nie zauważył, że w altance w budynku nr 2 nie działa oświetlenie, wiec wyrzucanie smieci po zmroku ogranicza się do zostawienia worka w drzwiach. Panowie wykańczający lokale usługowe wylewają sobie pozostałości z zaprawy na trawnik przed patio. Brak jest koszy na śmieci, więc kiepy papierosowe trafiają również na w/w trawnik- sam byłem świadkiem kiedy człowiek mnie wprost zapytał gdzie ma wyrzucić papierosa ! Latarnie nie dość że nie obłożone kostką, nie dośc że nie świecą - to każda kładzie sie w inną stronę ( i nie chodzi mi o tę przestawioną przez samochód). Zrobiono wielką łaskę, że przyklejono nad drzwiami wejściowymi tandetne oznaczenie lokali (naklejki z papierniczego) !- śmiechu warte podczas gdy kawałek dalej wiszą "piękne" tablice z wierszami i nazwą osiedla. Kiedy wreszczie pojawi się domofon !?
Świadectwa Energetyczne jak najbardziej obowiązują od 1 stycznia 2009. Powinny być teoretycznie załączone do aktów notarialnych, ale nie reguluje tego żaden przepis-Nowe uregulowania mówią jedynie, że nabywcy lokalu powinno być udostępnione świadectwo ! Więc jak o nie poprosisz to musisz je dostać !
Zaliczki za rok poprzedni powinny być rozliczone do końca pierwszego kwartału roku następnego !
MAM NADZIEJĘ, ŻE CZYTA TO FORUM ZARZĄDCA NIERUCHOMOŚCI I NIE POZOSTANIE JEDYNIE BIERNYM CZYTELNIKIEM !
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
anka
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:45, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
rozumiem juz czemu w metropolisie pozbyli sie tego zarzadcy
ile placicie waszemu zarzadcy?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ribu
Dołączył: 28 Kwi 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:32, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
nie mam pojęcia jaka część czynszu to honorarium zarządcy ale w przypadku CP czynsz zaliczkowy (póki co) za ok 65m2 to koszt 440 pln/mies
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
anka
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:20, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
sama kwota nic nie mowi jesli nie wiadomo co w niej siedzi
jesli w tym jest juz fundusz remontowy i zaliczki na ogrzewanie i wode to jeszcze ujdzie ale jesli nie to zdecydowanie placicie za duzo
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ch0sen
Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zapomnialem
|
Wysłany: Pon 16:43, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
fundusz remontowy.....dobre
Kazdy wlasciciel mieszkania na prawo dostac szczegolowa rozpiske co wchodzi w sklad jego oplat.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
jarek
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:58, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
nie chcę bronić zarządcy ale ja otrzymałem przy odbiorze kluczy rozpiskę na co idą zaliczki i w jakiej kwocie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ewa
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:31, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jarek napisał: | nie chcę bronić zarządcy ale ja otrzymałem przy odbiorze kluczy rozpiskę na co idą zaliczki i w jakiej kwocie. |
ja również otrzymałam taką rozpiskę.
Niestety nie mogę podać konkretnych kwot - bo gdzieś ją zapodziałam 
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
jarek
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:32, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
koszty utrzymania
eksploatacja i konserwacja 0,6 zł/m2
materiały eksploatacyjne 0,15
przeglądy 0,40
oplaty bankowe ,skarbowe itd 0,07
ubezpieczenie nieruchomości 0,15
energia elektryczna,ciepło wsp.woda wsp. , 030
sprzątanie powierzni wsp.i zieleń 0,55
zarządzanie,administrowanie,księgowość 0,68
rezerwa 0,20
.............
całość 3,10 za m2
dodatkowo
Utrzymanie lokali
zimna woda i ścieki 40 zł za lokal
podgrzanie wody 0,60zł/m2
centralne ogrzewanie 1,40 zł/m2
wywóz nieczystości 0,30 zł/m2
jeśli ma ktoś garaż dodatkowo m2 garażu mnoży przez 3,10 zł/m2
za wodę zimną powinna być zaliczka w m3 , a nie za lokal ,albo ciepła woda rozliczana za m2 mieszkania coś tu nie pasuje! ale oki mamy liczniki ktoś kiedyś rozliczy to prawidłowo za m3
ogrzewanie- też mamy liczniki więc jaki problem rozliczyc to za jednostki ciepła
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
jarek
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:42, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
fundusz remontowy ???????? może ustalimy go sami na zebraniu wspólnoty .
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mystic
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Piaseczno
|
Wysłany: Pon 21:29, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Niech każdy załatwi akty notarialne i reszte spraw bedziemy zalatwiac na biezaco. To jest kpina co tu sie wyprawia. Ja tez juz pare miesiecy temu zglaszalem usterki do zarzadcy i do Piekuta. Nadal cisza. tak samo jak nie moge sie doczekac wymiany okna od sierpnia. Wogole co do domofonów to naprawde przydaloby sie o to zadbac. Ostatnio mialem na pietrze towarzycho nie z naszego osiedla. Na szczescie uspokoily sie awarie naszego prowizorycznego zasilania do budynkow. Jezeli chodzi o ceny zarzadcy to nie sa niskie. Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
anka
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:17, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jak na moj gust to ktos was robi w bambuko no bo tak:
Cytat: |
oplaty bankowe ,skarbowe itd 0,07
ubezpieczenie nieruchomości 0,15
|
oplaty za prowadzenie rachunku wspolnoty to naprawde polowa ubezpieczenia waszych budynkow ? toz to chyba kilka tysiecy bedzie
Cytat: |
przeglądy 0,40
ubezpieczenie nieruchomości 0,15
|
jakie przeglady ? budynki nawet nie wiadomo czy juz oddane do uzytku, a placicie kilkadziesiat tysiecy za co ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
java88
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:05, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a ja nie widzę wynagrodzenia zarządcy w tym wykazie, który przedstawił nam Jarek. To co działa charytatywnie?? to może dlatego wszelkie zgłaszane usterki ma głęboko w d....uszy.
ale tak na poważnie opłaty są duże, znajomi za podobną wielkość mieszkania w nowym bloku płacą zdecydowanie mniej. Więc albo nas równo rżną (przepraszam, za wyrażenie) albo w tym niby zestawieniu opłat jest lwia opłata dla zarządcy tylko skrupulatnie ukryta pod jakimiś zawyżonymi kosztami.
mam jeszcze pytanie przecież nie ma jeszcze wspólnoty więc nie ma ona konta i nie są załatwiane żadne jej sprawy w urzędach więc za są opłaty bankowe i skarbowe??
całe to "zarządzanie" to lepszy przekręt i robienie ludzi w bambusa.....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Maruniog
Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Central Park
|
Wysłany: Wto 9:23, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zarządzanie nieruchomością to 0,65 PLN/mies za 1 metr,
Rezerwa 0,20 PLN/mies - chć nie wiem co się w tym mieści.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ribu
Dołączył: 28 Kwi 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:21, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
widzę, ze dyskusja rozgorzała na dobre ;) , proponuję zatem ustalić termin spotkania "sąsiedzkiego" na którym moglibyśmy wspólnie coś zacząć działać w naszej sprawie. Myśle, że dobrym pomysłem byłoby zaproszenie mieszkańców Metropolis którzy jak nam wiadomo borykali się już z tego typu problemami i zapewne dysponują o wiele więszą wiedzą na ten temat.
Budynek otrzymał już ostateczną decyzję na zamieszkanie więc opłaty za eksploatację jak i konserwację jak najbardziej obowiązują. Jak dla mnie to nasz Zarządca nie wywiązuje się przynajmniej ze sprzątania części wspólnych jak i oświetlenia części wspólnych-chyba że cząścią wspólną jest równierz parking przed osiedlem...:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ewa
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:31, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dla mnie temat zarządcy to dwie kwestie.
1. Zarządzanie finansami – i tutaj sprawa jest wbrew pozorom prosta. Jako wspólnota mamy wręcz obowiązek kontrolować zarządcę. Wystarczy zatem przeanalizować wpływy do zarządcy (czyli kasa od nas) plus faktury, rachunki i opłaty, jakie zarządca ponosi w związku z zarządzaniem nieruchomością.
Jest to proste, mało skomplikowane i trzeba być naprawdę dużym ryzykantem, żeby robić na tym "przekręty". Wiec może nie szafujmy od razu różnymi stwierdzeniami, tylko sprawdźmy jak to wygląda w rzeczywistości. Nie mam zamiaru bronić tutaj zarządcy ale po prostu nie wydaje mi się, że zdrowo myśląca osoba ryzykowałaby swój cały biznes dla jakiś kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Doszukiwanie się przekrętów w opłacie 0,07 PLN - trochę mnie rozśmieszyło. Wystarczy policzyć. Załóżmy za na każdym piętrze jest 400 m2 (pewnie się pomyliłam) czyli na piętro opłata wynosi 28 PLN * 5 pięter to mamy na jeden blok 140 PLN. Czy to są jakieś astronomiczne kwoty??? Z punktu widzenia wspólnoty to kwota niematerialna.
2. Wypełnianie obowiązków administracyjnych – tutaj rzeczywiście są braki. Nie ma co się jednak łudzić – dopóki będą wykańczane lokale usługowe to będzie syf na całej nieruchomości, niestety. Widzę jednak, że jest tutaj sporo osób którym zależy na zadbanym osiedlu więc pewnie wyprowadzimy wszystko na prostą.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
anka
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:01, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
rozsmiesza mnie ewo naiwnosc twojego myslenia
po pierwsze to w kosztach garazu macie rowniez 0,07 pln, czyli nie 5, ale 6 kondygnacji powinnas policzyc
macie trzy budynki ale wspolnota bedzie chyba jedna - wiec nie wiem czemu liczysz ledwie 400m/pietro
prowadzenie jednego rachunku wspolnoty to koszt 10-15 pln/miesiac
sama ocen czy koszty sa za wysokie czy nie
pomijam juz fakt ze zdaje sie u was jeszcze nie ma wspolnoty wiec placicie za rachunek bankowy ktory jest najprawdopodobniej zarejestrowany na waszego zarzadce
po drugie - chyba nie chcesz nikomu wmowic, ze ubezpieczenie murow waszych budynkow kosztuje zaledwie 2x wiecej nic prowadzenie rachunku bankowego
mowisz ze kwoty po 100- 200 pln to kwestie niematerialne w skali calej wspolnoty ale czy to znaczy ze wszyscy musza przymykac na to oko dla swietego spokoju ?
no i kwestia najwazniejsza - piszesz o kontrolowaniu zarzadcy przez wspolnote
co chcesz kontrolowac i jakim prawem skoro nie macie jeszcze wspolnoty ? widzialas chociaz jakis dokument (umowe albo porozumienie albo cokolwiek) na podstawie ktorej zarzadca dziala w obrebie w waszej posiadlosci ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
ribu
Dołączył: 28 Kwi 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:34, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wspólnoty jeszcze nie ma, bo nie został podpisany pierwszy akt notarialny. Wiele z opłat które w tej chwili ponosimy jest czysto wyimaginowanych dlatego musimy doprowadzić do jak najszybszego rozliczenia zaliczek za 2008 i wtedy będzie wiadomo za co i ile powinniśmy zapłacić. Fakt jest taki, że do czasu uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie i podpisania aktów notarialnych lokali nie powinniśmy opłacać żadnego Zarządcy, ponieważ jest to cały czas teren budowy naszego Developera i to on powinien pokrywać wszelkie koszty związane z budową, które wcześniej wkalkulował w cenę sprzedaży 1m2. Tak stanowi prawo, ale każdy z nas podpisał protokół odbioru godząc się na pewne "złodziejskie praktyki "..
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
giga
Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:36, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mam propozycję, aby każdy ze swoją lista usterek udałsię do Administracji.
Potem możemy egzekwowac co nasz zarządca z tym zrobił.
Moje zgłoszenie z 22 stycznia na razie sobie leży w biurze zarządcy...
ale będę się dopytywac, na pewno nie dam im spokoju.
Ps.
czy folia w budynku 2 przed windą na poziomie -1 nadal zwisa z lampy?
zgłosiłam to tydzień temu...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|